مصادیق تبلیغات زودهنگام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
به گزارش پایگاه خبری ماسال برتر ، براساس اعلام این ستاد طبق ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصلاحات آن، فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی، هشت روز قبل از روز اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و ۲۴ ساعت قبل از (زمان) اخذ رای ادامه خواهد داشت.
بر اساس اعلام ستاد پیشگیری از تخلفات جرائم انتخاباتی دادگستری گیلان هرگونه فعالیت تبلیغاتی پیش از موعد مشمول بند ۷ ماده ۸۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود و در این راستا برای ایجاد رویه واحد در این مدیریت فرآیندها، برخی از مصادیق تبلیغات زودهنگام به شرح ذیل اعلام شد:
۱- انجام اقدامات موضوع ماده ۷۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
(ماده ۷۱ هرگونه انتشار نظر یا تصویر مقامات و مدیران و اشخاص موضوع ماده ۷۵ این قانون، به نفع یا ضرر نامزدها و جریانها و احزاب و گروههای سیاسی در جریان انتخابات به جز مواردی که قبلا جنبه عمومی پیدا کرده، ممنوع است.
استفاده از اظهارنظر، نام، تصویر یا نماد سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین احزاب و گروههای سیاسی در تبلیغات انتخاباتی منوط به ارائه موافقت کتبی آنها به هئیت بررسی تبلیغات استان مطابق قانون)
۲- ایجاد ستاد به صورت فیزیکی یا در فضای مجازی و یا خرید و اخذ مدیریت حساب، کانال و یا گروههای پرمخاطب برای انتشار محتوای تبلیغاتی
۳- سفارش پروژه به بلاگرها، اینفلوئنسرها و مالکان یا ادمینهای کانال و گروههای پرمخاطب برای انجام تبلیغات له یا علیه نامزدها
۴-تولید محتوا، انجام مصاحبه و یا انتشار عملکرد در رسانههای جمعی، شبکههای اجتماعی و... که مسبوق به سابقه نبوده و مربوط به حیطه کاری و وظایف شغلی نامزد نیست و با توجه به نحوه ارائه مطالب و بارز بودن مولفههای ارائه رزومه و معرفی اشخاص و سوابق فرد مشخصا با اهداف تبلیغاتی انجام شده است.
۵- برگزاری نشستهای تبلیغاتی با گروهها، اقشار و قومیتها یا حضور در تجمعات و مراسم و اشاره به نامزدی و درخواست جلب حمایت و انعکاس آن در فضای رسانهای



